Thursday, June 5, 2014

Hot & Roll... Lah sangaattt.. Hehe

Salam & selamat pagi blog.. Ermm.. Saya kan suka makan Hot & Roll kalau terjumpa kiosk dia kat mana-mana kan mesti gatal tangan nak order punya.. hehe.. Memang nampak kan apa yang dia letak semua. Maka pada satu hari saya cuba lah konon-kononnya nak buat sendiri ahaks.. Tapi saya terlupa nak ambil gambar dari mula, yang dah siap lipat je saya ambil. Senang je...Biasanya saya sediakan menu ni untuk kami sarapan, biasalah cepat dan mudah kan.. Sonang kojo den.. Keke..


Hot & Roll
Sumber : Cuba Sendiri

BAHAN :
Roti pratha - bilangan keping, ikut berapa orang nak makan
Cheese - tak kesah yang cheddar ke kraft apa2 jer
Kepingan ayam - saya guna sosej yg di goreng & dihiriskan
Bawang bombay (bawang besar warna kuning) - hiris
Serbuk lada hitam
Mayonis
Sos thousand island - saya tambah

CARA :
1. Panskan roti pratha di kedua-dua belah
2. Angkat, letak kepingan ayam/sosej
3. Taburkan cheese, saya guna cheese biasa tu jer & koyakkan kecik2 pastu tabur je atas dia
4. Tuang pula mayonis, sos thousand island & taburkan serbuk lada hitam
5. Taburkan juga bawang besar, saya goreng dulu sebab bawang bombay ni kalau goreng dia manis.. hehe
6. Ok dah siap lipat saja itu pratha & sedia untuk dingap... Hehe

No comments: