Friday, July 30, 2010

Petua Lembutkan Daging


Salam.. Ok, kali ni Soda nak kongsi dgn kawan2 seme cara2 nak lembutkan daging. Bukan apa, kadang2 Soda tengok tiwi rancangan masak2.. Ada gak penonton tanya cemana nak lembutkan daging.. Memang ada mcm2 cara, tapi sebenarnya cara yg paling senang adalah seblom kita masak dagung tuh..

Cemana..?? Camni, macam mak Soda selalu pesan, seblom kita hiris daging, X kesah la nak wat masak apa pomm.. Yg penting kita belek2 dulu, cari mana urat dia... Kalo urat dia memanjang, kita jgn hiris manjang gak.. Kita kena rentas urat tuh, kasik potong sama dia...

Kadang2 sesetengah orang, men hemtam taram jer potong daging tuh kan, X tengok2 mana urat dia, tuh yg bila masak daging tuh jadi liat, pasal cara potong X betol..


Ni Soda ada buh gamba, Yg penting hiris daging tuh kasik rentas uratnya, itu ajer... Sonang yooo.... Yg anak panah tanda ijau tuh urat2 daging, so cara nak potong daging, mcm gambar kat atas tu la....

2 comments:

iluvmybubu said...

nice tips..i like it..thank you very much!

Soda Hikari said...

ILUV : welkam... welkam... selamat mebcuba yer..